Contabilização de opções de ações emitidas para não empregados


Contabilização de opções de ações emitidas para não funcionários
Contabilização de Unidades de Incentivo em uma Corporação de Responsabilidade Limitada.
ESTE PROJETO NÃO DEVE SER CONFIADO PARA USO ACADÊMICO, CIENTÍFICO, LEGAL OU OUTROS. ESTE PROJECTO CONSISTE EM DECLARAÇÕES NÃO-CUMPRIDAS E NÃO-ATINGIDAS QUE PODEM MUDAR A QUALQUER MOMENTO.
Quando uma empresa é constituída como uma Sociedade de Responsabilidade Limitada ("LLC"), a empresa fornece a alguns funcionários unidades de incentivo que se aplicam quando certas condições são cumpridas (por exemplo, o período de emprego excede três anos). O funcionário tem o direito de comprar essas unidades que são unidades de capital com direito a voto a um preço de exercício que é declarado antecipadamente.
Este resumo pressupõe que o preço de exercício da unidade é maior que o valor justo no momento em que a unidade é adquirida.
Depois de pesquisar literatura publicada e não publicada e inquirir com várias publicações técnicas, não encontramos nenhuma literatura técnica que abordasse unidades de incentivo em LLCs ou parcerias. Inquérito com o Instituto Americano de Contas Públicas Certificadas mostrou que não há nenhuma literatura oficial em vigor.
Alguns contadores trataram esse instrumento de patrimônio da mesma maneira que as opções de ações, conforme exigido pelo APB 25 e FAS 123.
A Contabilidade Financeira No. 123 (& quot; FAS 123 & quot;) da Contabilidade Financeira do Conselho de Contabilidade para Compensação Baseada em Ações substituiu a Conta No. 25 da APB para Ações Emitidas para Funcionários. O efeito principal do FAS 123 em relação ao APB 25 é que, de acordo com o FAS 123 preferido, o valor justo é medido por um método de valor de opção de ações e não pelo "valor intrínseco". método prescrito no APB 25.
De acordo com a FAS 123, "aplica-se a todas as transacções em que uma entidade concede acções às suas acções ordinárias, opções de acções ou outros instrumentos de capital próprio aos seus empregados, com excepção dos instrumentos de capital detidos por um plano de participação acionária". Esta aplicação está relacionada com & quot; fornecimento de bens e serviços & quot; por empregados ou fornecedores (par. 6).
Opções de Ações e Unidades de Incentivo.
As unidades de incentivo da LLC são basicamente semelhantes às opções de ações. Eles têm condições e prazos de aquisição pré-determinados, preço predeterminado e razões comerciais similares de concessão, ou seja, remuneração de funcionários sem saída de caixa. A seção 424 do Internal Revenue Code (& quot; IRC & quot;) rege a aplicação de opções de ações de incentivo.
Algumas diferenças estão presentes no entanto:
Dedutibilidade das Opções de Ações pelos Empregadores.
As opções de ações de incentivo acionam a renda ordinária para o empregador igual aos rendimentos recebidos dos empregados. Essas opções também não estão sujeitas à ERISA, mas um relatório de opções de ações incentivadas é exigido como suplementar ao relatório W2 aos funcionários.
Unidades de incentivo em uma LLC são, de acordo com o FAS 123, alocadas ao longo do período de carência como custos de compensação (ou pagamento ao prestador de serviços, se concedido a não empregados).
As opções de ações de incentivo são opções dadas aos funcionários para comprar ações em condições favoráveis, com pouco risco de perda se o estoque apresentar um desempenho inferior quando a opção for adquirida. Eles são concedidos apenas a funcionários que possuam menos de 10% do poder de voto nas ações do empregador.
Unidades de incentivo, se vistas como opções de ações, não têm tais restrições e podem ser concedidas a não empregados (por exemplo, fornecedores); Unidades de incentivo que concedem desconsideram o atual nível de propriedade do destinatário.
As opções de ações de incentivo são limitadas em sua programação de aquisição por US $ 100.000 por ano para fins fiscais.
Unidades de incentivo, tratadas como opções de ações, não carregam tal limitação.
Tratamento Contábil das Opções de Ações.
Tanto o APB 25 como o FAS 123 são tratamentos aceitáveis, embora o FAS 123 seja preferido. No entanto, se o APB 25 for adotado, a demonstração de resultados pró-forma deve ser divulgada aos resultados de acordo com o método de valor justo prescrito no FAS 123 (parágrafo 45).
Segundo o APB 25, as empresas reconhecem as despesas de remuneração decorrentes da opção de compra de ações com base na diferença entre o preço de exercício (normalmente menor e o valor justo da ação no dia da concessão. Essa diferença no resultado da opção de ações do empregado é atribuída à remuneração e é reconhecido como despesa de remuneração de acordo com o APB 25. Por exemplo, em 1º de janeiro de 2001, um empregado recebe um preço de exercício de US $ 10. O empregado exerce seu preço de exercício em 1º de janeiro de 2001. Em 31 de dezembro de 2002, o valor da ação era de US $ 17 no mercado aberto Em 31 de dezembro de 2003, a empresa concedia ao empregado a ação - que agora está investida e reconhece uma despesa de compensação de US $ 7 por ação.
De acordo com o FAS 123, o excedente do valor justo estimado projetado (par. 9) da opção sobre o preço de exercício é alocado pelo período de serviço (par. 30). O período de serviço começa na data do exercício e termina na data do vesting. O preço projetado de empresas não públicas pode resultar em um valor mínimo para a opção de ações porque a volatilidade do preço de mercado é desconhecida. Por exemplo, um funcionário exerce uma opção de compra em 1º de janeiro de 2001 a um preço de exercício de US $ 10 por ação e a opção de compra de ações em três anos, em 31 de dezembro de 2003. Em 1º de janeiro de 2001, modelo de projeção, é estimado em US $ 19 por ação. A empresa reconhecerá US $ 3 (US $ 9/3 anos = US $ 3) por ano de despesas de compensação. Em 31 de dezembro de 2002, a opção do funcionário é exercida e a empresa concede ao empregado uma ação.
Embora a opção do funcionário não seja adquirida, a empresa também reclassifica as ações não emitidas como restritas. Geralmente, o preço justo projetado (no exemplo acima, US $ 19) é o valor após a restrição.
Alguns Planos de Opção de Ações do Funcionário (ESOP) não se qualificam como opções de ações que acionam o reconhecimento de despesas de compensação. Geralmente, quando os funcionários podem comprar as ações com um pequeno desconto (de minimus), e quando substancialmente todos os funcionários em período integral se qualificam, o excesso do valor justo da ação sobre o preço de exercício não é uma despesa de remuneração para a empresa.
Um contrato de recompra obrigatório não altera o tratamento contábil das opções de compra de ações (par. 219).
Geralmente, a remuneração adicional por dividendos sobre opções de ações não investidas, ou opções de ações que permitem ao empregado manter tais dividendos, é cobrada como despesa de compensação no período do pagamento.
Geralmente, as despesas com remuneração pré-paga não são dedutíveis. O valor do tempo da compensação, que é & quot; incorporado & quot; o valor estimado projetado sobre o vesting da opção também não é dedutível de imposto. Portanto, uma diferença temporária (resultando em um ativo fiscal diferido) é contabilizada com base nos custos de compensação acumulados aplicáveis ​​e reduzida por uma provisão de avaliação (par. 227).
Uma vez adquirido e outorgado, o custo real da compensação em excesso do custo de compensação acumulado que foi utilizado para o ativo fiscal diferido deve ser reconhecido como capital adicional pago e não como ativo de imposto diferido (par. 228). No entanto, se o custo de compensação real estiver abaixo do custo de compensação que foi usado para o ativo de imposto diferido, a baixa deve ser primeiramente obtida do capital adicional pago que é atribuído a qualquer excesso anterior, e então como uma despesa na demonstração de resultados. . (par. 229).
Unidades de incentivo são mais semelhantes em substância às opções de ações do que às opções de ações de incentivo. Embora não exista literatura autoritativa direta para determinar o tratamento contábil das unidades de incentivo de uma LLC.
A FAS 123 exige que o método do valor justo seja aplicado às opções de ações ao exercê-las pelo empregado ou prestador de serviços. O excesso do valor justo projetado da opção sobre o preço de exercício deve ser alocado durante o período de aquisição. Quando as ações são cobertas, a diferença entre a alocação acumulada e o valor justo real da opção é cobrada da APIC.
Se o vesting e o dispersising ocorrerem simulataniously, o encargo é para o período de exercício e a diferença se para a APIC por excesso ou como uma perda para a demonstração de resultados.

Confuso sobre ESOP versus Sweat Equity versus Shares against services?
Os fundadores têm essa questão e aqui está um comparativo:
ESOP E IMPACTO IMPOSTO.
Um Employee Stock Option Plan (ESOP) é ​​uma opção dada aos funcionários para comprar as ações da Companhia. Até que a opção seja exercida e convertida em uma ação, o detentor da opção não obtém nenhum direito do acionista de votar, dividendos e similares. Uma Opção é valiosa porque dá o direito de comprar as ações a um preço tipicamente pré-determinado e, portanto, dá ao funcionário uma vantagem sobre o valor atual da ação. Por favor, leia nossa 5 parte da série de blogs, que fornece uma visão geral completa aqui.
Concessão: É o ato de comprometimento do empregador informando o funcionário sobre a elegibilidade para as Opções do ESOP. Vesting: Percentual de vesting é a parte do total de opções concedidas que podem ser exercidas após a conclusão do Período de aquisição. Exercício: É o ato de pagar o Preço de Exercício para converter as Opções em Período de Exercício de Ações: Qualquer momento após o Período de Aquisição dentro do qual o empregado deve Exercer. Período de Opções: Após um determinado período, normalmente o término, o término do Período de Exercício, as Opções perdem a validade e não podem ser convertidos em Ações.
Um ESOP pode ser usado para várias finalidades - como ferramenta de retenção de talentos, como incentivo, como mecanismo de remuneração. Assim, os parâmetros do plano seriam adaptados, se a retenção, então, provavelmente, o período de aquisição seria mantido por mais tempo. Se o incentivo, então, provavelmente, o preço de exercício seria mantido baixo, pode ser valor nominal de ações, de modo que o empregado goza de uma alta vantagem, se a ferramenta de remuneração, então os critérios de elegibilidade seriam, possivelmente, todos os empregados. Mas, normalmente, é uma combinação de todos esses fatores e, portanto, um bom equilíbrio é necessário para ser detalhado no Plano. Uma opção é diferente do Sweat Equity. Sweat Equity significa Ações (não Opções) concedidas “em vez de” serviços, transferência de tecnologia etc. Além disso, o tratamento fiscal e o tratamento contábil são diferentes em comparação com as Opções.
Sob o ESOP, há dupla incidência de imposto sobre o empregado. Ou seja, primeiro no momento do exercício e segundo no momento da venda de ações pelo empregado.
A incidência tributária é calculada com base na diferença entre o Preço de Exercício e o Valor Justo de Mercado (VFM) das Ações na data do Exercício, o qual deve ser interpretado como um pagamento nas mãos do empregado como um componente do salário e tributado de acordo com o seu salário. tributação de acordo com a taxa de laje da Lei de Imposto de Renda.
O FMV das ações será determinado por um banqueiro comercial ou um revisor oficial de contas de acordo com o método de Fluxo de Caixa Descontado.
Quando um funcionário "vende" as Ações, ele paga ainda imposto sobre ganhos de capital sobre o preço de venda (menos) do FMV calculado no momento do Exercício. Dependendo de quando a venda é realizada pelo empregado, os ganhos de capital serão de curto prazo ou ganhos de capital a longo prazo. A venda dentro de um período de 12 meses é considerada como Imposto de ganho de capital de curto prazo, e a venda após 12 meses é considerada como Imposto de ganho de capital de longo prazo.
AUMENTO DE AÇÕES.
Sweat Equity Shares - Lei das Empresas, 1956.
A emissão de ações de patrimônio líquido é regida pelas disposições do S. 79A da Lei de Sociedades. A Explicação II da referida Seção define a expressão 'ações de patrimônio líquido' como 'significa ações ordinárias emitidas pela empresa para funcionários ou diretores com desconto ou para pagamento que não seja em dinheiro para fornecer o know-how ou disponibilizar direitos na natureza de direitos de propriedade intelectual ou acréscimos de valor, por qualquer nome chamado. ”É, portanto, necessário para a emissão de ações de patrimônio líquido que a pessoa envolvida forneça o know-how, propriedade intelectual ou outros acréscimos de valor à empresa.
Nos termos da referida Seção, uma empresa pode emitir ações de patrimônio líquido de uma classe de ações já emitidas, se as seguintes condições forem satisfeitas:
(a) tal emissão é autorizada por deliberação especial da sociedade em assembleia geral;
(b) tal resolução especifica o número de ações, preço de mercado atual, contraprestação, se houver, e a classe ou classes dos diretores ou empregados a quem tais ações serão emitidas;
(c) tal emissão decorre de um ano após a data em que a companhia tinha o direito de iniciar negócios; e.
(d) no caso de uma empresa não listada, tais ações serão emitidas de acordo com as diretrizes descritas abaixo.
Regras para Empresas Não Listadas (Emissão de Ações sobre o Sweat Equity), 2003 (Regras):
As orientações referidas no S. 79A são as regras emitidas pelo Governo Central, que precisam ser seguidas por empresas não listadas. A regra 8 prescreve que a emissão de ações de patrimônio líquido para funcionários e diretores deve ser a um preço justo calculado por um avaliador independente. De acordo com a Lei do Imposto de Renda, a avaliação será determinada pelo método de Fluxo de Caixa Descontado.
A regra 6 restringe a emissão de ações de patrimônio líquido em um ano a 15% do total do capital social integralizado ou ações de valor até Rs.5,00,00.000 / - (Rúpias apenas cinco crores), o que for maior . Se este limite for excedido, o mesmo é necessário para ser feito com a aprovação prévia do Governo Central.
A regra 10 prevê que as ações de capital próprio emitidas para funcionários ou diretores serão bloqueadas por um período de três anos a partir da data de distribuição.
Impacto da Tributação: As ações da Sweat Equity, de acordo com a Lei do Imposto de Renda de 1961, têm 2 aspectos. & gt; Salários & gt; Ganhos de capital.
Salários: Sempre que um funcionário recebe ações de patrimônio líquido, o valor de tais ações será tributado como uma gratificação sob os Salários de cabeça conforme a seção 17 da Lei de TI.
Ganhos de Capital: Quando uma pessoa "vende" as Ações, então ele paga mais imposto sobre ganhos de capital sobre o preço de venda (menos) FMV calculado no momento da atribuição das ações. De acordo com o período de detenção, ganhos de capital de Curto ou Longo Prazo serão aplicáveis. & lt; 12 meses - Imposto de ganho de capital de curto prazo, & gt; 12meses - Imposto de ganho de capital a longo prazo.
ATRIBUIÇÃO DE AÇÕES POR CONSIDERAÇÃO EXCETO EM DINHEIRO.
Quando as Acções são atribuídas a serviços prestados ou a know-how, IP, etc., então, haveria uma factura pelos serviços contra os quais as acções são emitidas.
Impacto da Tributação: TDS, conforme aplicável aos serviços (fatura).
Ganhos de Capital: Quando uma pessoa "vende" as Ações, ele paga ainda imposto sobre ganhos de capital sobre o preço de venda (menos) preço de aquisição calculado no momento da distribuição das ações.
Processo: As ações distribuídas na reunião do Conselho e formulários 2 e 3 arquivados com ROC juntamente com o acordo relevante para os serviços.
Disclaimer: Esta não é uma opinião legal e não deve ser considerada como um. Por favor, verifique com seu advogado antes de tomar qualquer ação.
Relacionado
Pós-navegação.
Deixe uma resposta Cancelar resposta.
Pode suor patrimônio ser emitido para não empregados como um consultor técnico local ou estrangeiro para o valor predeterminado da consultoria se a empresa está com falta de fundos e o consultor é OK com ele.
Joseph, Com o novo Companies Act 2013, a partir de 1 de abril de 2014, você pode emitir suor para a Índia, mas tornou-se muito processual.
Para um consultor estrangeiro, há formalidades no RBI que precisam ser seguidas. Além disso, depende de qual setor sua empresa está.

Entendendo o US GAAP com o GAAP indiano.
Com a globalização e o avanço da Índia, os profissionais indianos de contabilidade (IAP) não são apenas obrigados a seguir o AS da Índia, mas também obrigados a seguir o US GAAP, já que muitas multinacionais estão fazendo o trabalho de contabilidade da Índia e o IAP não precisa preparar o finanças para a empresa indiana, mas também financeiras para outros países também. Não é apenas financeira, mas também vários legal & amp; Cumprimentos fiscais para outros países O IAP está fazendo o mesmo no local ou fora do local.
No artigo abaixo, tentamos entender alguns conceitos do US GAAP.
Algumas dessas principais diferenças entre US GAAP e Indian GAAP, que dão origem a diferenças no lucro, são destacadas abaixo:
1. Premissas subjacentes: De acordo com o GAAP da Índia, as demonstrações contábeis são elaboradas de acordo com o princípio do conservadorismo, que basicamente significa "Antecipar nenhum lucro e suprir todas as perdas possíveis". De acordo com o US GAAP, o conservadorismo não é considerado, se levar a subavaliações deliberadas e consistentes.
2. Prudência versus regras: O Instituto dos Revisores Oficiais de Contas da Índia (ICAI) tem estruturado Normas Contábeis baseadas nas Normas Internacionais de Contabilidade (IAS), que empregam conceitos e prudência. como o princípio em contraste com os US GAAP, que são "orientados a regras", detalhados e complexos. É muito fácil para os contadores norte-americanos lidar com questões que se enquadram nas regras, enquanto as Normas Internacionais de Contabilidade fornecem uma estrutura geral de padrões contábeis, que enfatizam a "substância sobre a forma". para contabilidade. Essas regras são menos descritivas e sua aplicação é baseada na prudência. O US GAAP emitiu vários GAAP específicos do setor, como SFAS 51 (TV a cabo), SFAS 50 (indústria fonográfica e musical), SFAS 53 (indústria cinematográfica), etc.
3. Formato / Apresentação das Demonstrações Financeiras: Segundo os GAAP da Índia, as demonstrações financeiras são preparadas de acordo com os requisitos de apresentação do Anexo VI à Lei das Sociedades de 1956. Por outro lado, as demonstrações financeiras preparadas de acordo com o US GAAP não precisam ser apresentadas. preparados sob qualquer formato específico, desde que cumpram os requisitos de divulgação do US GAAP. As demonstrações financeiras a serem arquivadas na SEC incluem.
4. Consolidação de empresas subsidiárias: Segundo o GAAP indiano (AS 21), a consolidação de contas de empresas subsidiárias não é obrigatória. O AS 21 é obrigatório se uma empresa apresentar demonstrações financeiras consolidadas. Em outras palavras, o padrão contábil não obriga uma empresa a apresentar demonstrações contábeis consolidadas, mas se a empresa apresentar demonstrações contábeis consolidadas para cumprir os requisitos de qualquer estatuto ou de outra forma, deve preparar e apresentar demonstrações contábeis consolidadas de acordo com AS 21. Assim, a receita financeira de qualquer empresa isolada não revela o quantum de negócios entre as empresas do grupo nem revela a verdadeira imagem do Grupo. Os promotores experientes transferem suas perdas para divisões em subsidiárias separadas, de modo que a demonstração financeira de sua Flagship Company parece atraente. Nos US GAAP (SFAS 94), a consolidação dos resultados das empresas subsidiárias é obrigatória, eliminando transações materiais inter-empresas e dando uma verdadeira imagem das operações e Rentabilidade dos vários negócios de propriedade majoritária do Grupo.
5. Demonstração do fluxo de caixa: Segundo o GAAP da Índia (AS 3), a inclusão do fluxo de caixa nas demonstrações financeiras é obrigatória apenas para empresas cujas ações estão listadas em bolsas de valores reconhecidas e certas empresas cujo volume de negócios para o período contábil excede Rs. 50 crore. Assim, empresas não listadas escapam ao ônus de fornecer demonstrações de fluxo de caixa como parte de suas demonstrações financeiras. Por outro lado, os US GAAP (SFAS 95) determinam o fornecimento de demonstrações de fluxo de caixa para 3 anos & ndash; ano corrente e 2 anos imediatamente anteriores, independentemente de a empresa estar listada ou não.
6. Investimentos: Segundo o GAAP da Índia (AS 13), os Investimentos são classificados como Corrente e Longo Prazo. Estes devem ser ainda classificados como títulos do Governo ou do Trust, Acções, debêntures ou obrigações. Propriedades do investimento Natureza especulativa dos outros. Os investimentos classificados como investimentos correntes devem ser contabilizados nas demonstrações financeiras pelo menor entre o custo e o valor justo determinado com base em um investimento individual ou por categoria de investimento, mas não em uma base global (ou global). Investimentos classificados como investimentos de longo prazo são registrados nas demonstrações financeiras ao custo. No entanto, a provisão para redução deve ser feita para reconhecer um declínio, além do temporário, no valor dos investimentos, sendo essa redução determinada e feita para cada investimento individualmente. De acordo com os US GAAP (SFAS 115), os Investimentos devem ser segregados em 3 categorias, ou seja, mantidos em Maturity Security (Segurança da Dívida Principal), Trading Security e Available for sales Security e devem ser ainda mais segregados como Correntes ou Não-Correntes Individualmente. Os títulos de dívida que o empreendimento tem a intenção positiva e a capacidade de manter até à maturidade são classificados como títulos detidos até à maturidade e reportados pelo custo amortizado. Títulos de dívida e de capital que são comprados e detidos principalmente com o propósito de vendê-los no curto prazo são classificados como títulos negociáveis ​​e reportados ao justo valor, com ganhos e perdas não realizados incluídos nos ganhos. Todos os outros títulos e valores mobiliários são classificados como disponíveis para venda e registrados ao valor justo, com ganhos e perdas não realizados excluídos dos lucros e reportados em um componente separado dos acionistas. capital próprio.
7. Depreciação: De acordo com o GAAP da Índia, a depreciação é fornecida com base nas taxas prescritas pela Lei das Sociedades, 1956. Maior provisão de depreciação com base na vida útil estimada dos ativos é permitida, mas deve ser divulgada em Notes to Accounts. 49). A depreciação não pode ser fornecida a uma taxa inferior à prescrita em qualquer circunstância. Da mesma forma, não há compulsão para fornecer depreciação a uma taxa mais elevada, mesmo se o desgaste real dos equipamentos for maior do que as taxas previstas na Lei das Sociedades. Assim, uma empresa indiana pode obter uma depreciação menor, se a mesma estiver em conformidade com a Lei das empresas de 1956. Ao contrário disso, sob o US GAAP, a depreciação deve ser fornecida durante a vida útil estimada do ativo, tornando assim a Contabilidade mais realista e fornecendo fundos suficientes para a substituição quando o ativo se tornar obsoleto e totalmente esgotado.
8. Transações em moeda estrangeira: De acordo com os GAAPs da Índia (AS11), as transacções Forex (itens monetários) são registadas à taxa prevalecente na data da transacção. Os activos e passivos em moeda estrangeira no final do ano (itens não monetários) são re-declarados às taxas de câmbio de fecho. . As diferenças cambiais resultantes de pagamentos ou realizações e de reexpressões nas taxas de câmbio de fechamento são tratadas como lucros / perdas na demonstração do resultado. Flutuações cambiais sobre passivos incorridos para ativos fixos podem ser capitalizadas. De acordo com os US GAAP (SFAS 52), Ganhos e perdas em transações em moeda estrangeira são geralmente incluídos na determinação do lucro líquido do período no qual as taxas de câmbio mudam, a menos que a transação cubra um compromisso em moeda estrangeira ou um investimento líquido em uma entidade estrangeira. A capitalização de variação cambial decorrente de passivos externos incorridos para a aquisição de ativos fixos não existe. Os ajustes de conversão não são incluídos na determinação do lucro líquido do período, mas são divulgados e acumulados em um componente separado do patrimônio líquido consolidado até a venda ou até que ocorra a liquidação completa ou substancialmente completa do investimento líquido na entidade estrangeira. O US GAAP também permite o uso da taxa de câmbio média mensal para conversão de itens de receita, despesas e fluxo de caixa, enquanto que, de acordo com o GAAP da Índia, a taxa de câmbio de fechamento da data da transação deve ser tomada para fins de conversão.
9. Despesas durante o Período de Construção: Conforme o GAAP da Índia (Nota de orientação sobre o tratamento da despesa durante o período de construção), todas as despesas acessórias na Construção de Ativos durante o estágio do Projeto são acumuladas e alocadas ao custo do ativo após a conclusão do projeto. Contrariamente a isso, sob o US GAAP (SFAS 7), tais despesas são divididas em duas cabeças - ndash; direto e indireto. Enquanto as despesas diretas são acumuladas e alocadas ao custo do ativo, as despesas indiretas são debitadas à receita.
10.Despesas de pesquisa e desenvolvimento: o GAAP indiano (AS 8) exige que as despesas de pesquisa e desenvolvimento sejam debitadas na conta de lucros e perdas, exceto equipamentos e maquinário que são capitalizados e depreciados. De acordo com os US GAAP (SFAS 2), todos os custos de P & D são despesas, exceto ativos intangíveis adquiridos de terceiros e ativos tangíveis que têm usos futuros alternativos que são capitalizados e depreciados ou amortizados como Despesas de P & D. De acordo com os US GAAP, os gastos com pesquisa e desenvolvimento incorridos no desenvolvimento de software são contabilizados até que a viabilidade técnica seja estabelecida (SOP 81.1). Custo de desenvolvimento e desenvolvimento de software incorrido sob acordo contratual são tratados como custo da receita. Por favor, note que o AS-8 não é mais aplicável e no lugar do AS-29 é aplicável.
11. Reserva de reavaliação: Segundo o GAAP da Índia, se uma empresa precisa reavaliar seu ativo devido ao aumento no custo de substituição e fornecer uma taxa mais alta para prover tal aumento do custo de substituição, então o Ativo pode ser reavaliado para cima eo ganho não realizado em tal a reavaliação pode ser creditada na Reserva de Reavaliação (Nota de Orientação nº 57). A depreciação incremental resultante do valor contábil mais alto pode ser ajustada contra a Reserva de reavaliação por transferência para a conta P & amp; L. No entanto, para a decoração de vitrines, alguns promotores não utilizam essa facilidade para enganar os acionistas em muitas ocasiões. O US GAAP não permite a reavaliação do ativo imobilizado ou investimento.
12. Dívidas de Longo Prazo: De acordo com os US GAAP, a parcela atual da dívida de longo prazo é classificada como passivo circulante, enquanto sob os PCGAs da Índia não há tal exigência e, portanto, os juros acumulados sobre essa dívida de longo prazo não são considerados como passivo circulante. .
13. Itens extraordinários, itens de períodos anteriores e mudanças nas políticas contábeis: Segundo o GAAP da Índia (AS 5), itens extraordinários, itens de períodos anteriores e mudanças nas políticas contábeis são divulgados sem compensação para efeitos fiscais. De acordo com o US GAAP (SFAS 16), ajustes para efeitos fiscais devem ser feitos durante o relatório dos Itens do período anterior.
14. Goodwill: De acordo com o GAAP da Índia, o goodwill é capitalizado e imputado aos lucros ao longo de 5 a 10 anos. De acordo com o US GAAP (SFAS 142), o Goodwill e ativos intangíveis que têm vida útil indefinida não são amortizados, mas são testados pelo menos anualmente em relação a perdas por redução ao valor recuperável usando um processo de duas etapas que começa com uma estimativa do valor justo de uma unidade reportada. O primeiro passo é uma triagem para possíveis deficiências, e o segundo passo mede a quantidade de desvalorização, se houver. No entanto, se determinados critérios forem atendidos, a exigência de testar o valor recuperável do ágio por ano pode ser satisfeita sem a reavaliação do valor justo de uma unidade de relatório.
15. Despesas de emissão de capital: Segundo o US GAAP, as despesas de emissão de capital devem ser baixadas quando incorridas em relação aos recursos de capital, enquanto que, de acordo com o GAAP da Índia, a despesa de emissão de capital pode ser amortizada ou baixada contra reservas.
16. Dividendo proposto: De acordo com o GAAP da Índia, os dividendos declarados são contabilizados no ano a que se referem. Por exemplo, se o dividendo para o ano fiscal de 1999-2000 for declarado em setembro de 2000, a cobrança correspondente será feita em 2000-2001, abaixo do item de linha. Ao contrário disso, de acordo com os US GAAP, os dividendos são reduzidos das reservas no ano em que são declarados pelo Conselho. Portanto, neste caso, de acordo com o US GAAP, será cobrada a conta de lucros e perdas de 2000-2001 acima da linha.
17. Investimentos em coligadas: De acordo com o GAAP da Índia (AS 23), o investimento em coligadas é registrado inicialmente pelo custo pelo método de equivalência patrimonial, pelo qual o investimento é inicialmente registrado pelo custo, identificando qualquer ágio / reserva de capital surgido no momento da aquisição. . O valor contábil do investimento é ajustado posteriormente para a mudança pós-aquisição na participação do investidor nos ativos líquidos da investida. A demonstração consolidada do resultado reflete a parcela do investidor nos resultados das operações da investida. De acordo com o US GAAP (SFAS 115), os investimentos em Associadas são contabilizados pelo método de equivalência patrimonial nas contas do Grupo, mas seriam mantidos ao custo na própria conta do investidor.
18. Despesas pré-operatórias: Segundo o GAAP da Índia, (Nota de Orientação 34 - Tratamento de Despesas durante o Período da Construção), as despesas diretas da Receita durante o período de construção, como Despesas Preliminares, despesas relacionadas ao Projeto podem ser capitalizadas. Além disso, despesas com receitas indiretas incidentais e relacionadas à Construção também podem ser capitalizadas. Outras despesas indiretas relacionadas a receitas não relacionadas à construção, mas por serem incorridas durante o período de Construção são tratadas como despesas de receita diferida e classificadas como Despesas Diversas no Balanço Patrimonial e abatidas ao longo de um período de 3 a 5 anos. Segundo o US GAAP (SFAS 7), o conceito de despesas pré-operatórias em si não existe. O SOP 98.5 também prevê que todos os custos de inicialização devem ser contabilizados. A empresa precisa preparar seu balanço e sua conta de lucros e perdas como se fosse uma organização normal em execução. As despesas devem ser cobradas da receita e os Ativos são capitalizados como uma organização normal. A divulgação adicional inclui relatórios de fluxo de caixa, receitas acumuladas e Despesas desde o início. Após o início das operações normais, as notas explicativas devem divulgar que a empresa era, mas não é mais, uma empresa do estágio de desenvolvimento. Assim, devido à anomalia contábil acima, as contas preparadas sob o GAAP da Índia contêm maiores taxas de depreciação que devem ser ajustadas adequadamente de acordo com os US GAAP para despesas indiretas pré-operatórias e moedas estrangeiras.
19. Benefícios a empregados: Segundo o GAAP da Índia, a provisão para pagamento de férias é contabilizada com base em avaliação atuarial. A remuneração para os funcionários que optam pelo regime de aposentadoria voluntária pode ser amortizada em 60 meses. De acordo com os US GAAP, a provisão para pagamento de licença é contabilizada em base real. A compensação para o regime de aposentadoria voluntária deve ser cobrada no ano em que os funcionários aceitarem a oferta.
20. Perda na extinção de dívida: De acordo com o GAAP da Índia, os prêmios de extinção de dívidas são ajustados contra a Conta do Prêmio de Títulos. De acordo com o US GAAP, os prêmios pela extinção antecipada da dívida são contabilizados quando incorridos.
21. Reconhecimento de receita: De acordo com os GAAPs da Índia, as Receitas são reconhecidas quando todos os riscos e benefícios significativos da propriedade são transferidos ou em uma base percentual de conclusão. Não há diretrizes detalhadas específicas do setor disponíveis. No entanto, de acordo com o US GAAP, as diretrizes de reconhecimento de receita específicas do setor estão disponíveis.
Renda Abrangente: Segundo o US GAAP, o ganho / perda não realizado em investimento e o câmbio em moeda estrangeira são divulgados como um componente separado do patrimônio líquido. No entanto, de acordo com os GAAP da Índia, tais divulgações não são necessárias.
23. Combinação de negócios: os GAAPs indianos restringem o uso do método de pooling de juros a circunstâncias que satisfazem os critérios listados para uma fusão na natureza de uma fusão. Em todos os outros casos, o método de compra é usado. No entanto, sob o US GAAP, contabilizado apenas pelo método de compra. Several differences can arise in terms of date of combination, calculation Of share value to use for purchase price, especially if the I-GAAP method is ‘amalgamation’.
24. Property, Plant & Equipment : India GAAP use historical costs or revalued amounts. On revaluation, an entire class of assets is revalued, or selection of assets for revaluation is made on a systematic basis. No current restriction on frequency of valuation. US GAAP, Revaluations not permitted. Tested for impairment whenever events or changes in circumstances indicate that its carrying amount may not be recoverable.
25. Share Issue Expenses: Indian GAAP may accounted for as deferred expenses and amortized and same for US GAAP too.
26. Dividends: Under India GAAP dividends are reflected in the financial statements of the year to which they relate even if proposed or approved after the year end, but under US GAAP dividends are accounted for when approved by the Board/shareholders. If the approval is after the year end, the dividend is not considered as a subsequent event to adjust the financials.
27. Lease: Both under US and Indian GAAP leases are classified as capital and operating leases as per certain criteria. Capital leases are included under property, plant and equipment of the lessor. Lease rentals on operating leases are expensed as incurred. Quantitative thresholds have been defined.
28. Prior Period Adjustments: Under Indian GAAP, Prior period items are separately disclosed in the current statement of Profit and Loss together with their nature and amount in a manner that their impact on current profit and loss can be perceived. However, under US GAAP, Correction of an error in previously issued financial statement is recognized by restating previously issued financial statements.
29. Related Parties: Indian GAAP related parties determined by ability to control or to exercise significant influence over the other party. Detailed disclosure required of all material related party transactions. Mandatory for listed companies and companies meeting certain turnover threshold. Under US GAAP, related parties are determined based on common ownership and control. Disclosure required of all material related party transactions, in particular, the nature of relationship involved, a description of the transactions, the amounts of the transactions, the amounts of the transactions for the financial year and the amount due from or to related parties at the end of the financial year.
30. Stock Options to non employees: There is no such guidelines under Indian GAAP, but under US GAAP, a complex guideline is available.
31. Stock based compensation: Under Indian GAAP, SEBI requires compensation cost to be recognized based on intrinsic value or fair value. Not mandatory for un-listed companies. However, US GAAP had similar rules as what SEBI later required. However, there is new standard effective 2005, which requires fair value to be expensed for all options.
32. Segmental Information: Specific requirements govern the format and content of a reportable segment and the basis of identification of a reportable segment in Indian GAPP. The information for disclosure is to be prepared in conformity with the accounting standards used for the company as a whole. Under US GAAP, disclose revenues, profits and assets identified by product and geographically of each reportable segment. Segments based on information reviewed by CODM (Chief Operating Decision Maker)
33. Current Liability: In US, the current portion of any long term debt is taken as current liability, while in Indian GAPP, there is no such requirement and hence the interest accrued on this long term debt is not taken as current liability.
34. Interim Financial reporting: Under Indian GAAP, Only an enterprise desirous of preparing interim financial statements is required to comply with the statement on interim financial reporting. Minimum requirements include balance sheet, P&L a/c and cash flow statement (if applicable) in condensed form. Form and content should confirm to requirements of Annual financial statements. Quarterly interim financial reporting mandatory for listed entities; minimum contents specified by SEBI. Under US GAAP, If issued, the contents of interim statements are prescribed andbasis should be consistent with fully ear statements. Quarterly reporting also necessary for SEC registrants (domestic US enterprises only).
35. Post Balance sheer events: both under US & Indian GAAP, adjusting events which occur after the balance sheet date are defined as events which provide additional evidence of conditions which existed at the balance sheet date and materially affect the amounts included. The amounts recognized in the financial statements must be adjusted to reflect adjusting events after the balance sheet date. For Non adjusting events, which occur after the balance sheet date are defined as material events occurring after the balance sheet date, which concern conditions that did not exist at the balance sheet date. The nature and estimated financial effects of such events are disclosed to prevent the financial statements being misleading.
36. Discontinued Operations: Please refer the table below to understand the difference.
Separate major component.
representing major class of.
Either substantially in its.
entirety or piecemeal or.
Has been or will be sold,
abandoned or otherwise.
Over several months or.
longer but pursuant to a.
Completed within a year of.
measurement date (date of.
to discontinuance plan).
Starting date for.
From the date on which a.
formal plan of disposal has.
From the date on which.
committed to a formal plan.
of disposal (announcement.
Follow other standards e. g.
on provisions and.
Measure gain or loss on.
including provisions for.
operating losses and.
estimated loss on disposal.
Recognise gains when realised.
Continue to consolidate as.
normal until discontinuance.
completed, with additional.
disclosures on face of the.
income statement or in.
notes – ver abaixo.
From measurement date,
present result from.
operations of discontinued.
component (and gain or.
loss on disposal) as.
separate lines in the income.
statement, net of tax, after.
income from continuing.
Balance sheet consolidation.
as normal, if discontinuance.
not completed by period.
Until completion of the.
Same as Indian GAAP.
Face of the income.
statement or In notes to.
Notes to accounts.
37. Earning per share: The Basic EPC both under India & US GAAP are calculated as profit available to common shareholders, divided by the weighted average number of shares in issue during the period. Shares issued as a result of a bonus issue are treated as if in issue for the whole year. Bonus issues occurring after the year-end must be incorporated into the calculations. For rights issues a theoretical ex-rights formula is used to calculate the bonus element. Comparative EPS is adjusted for bonus issues and rights issues. And diluted EPS There is no “de minimis” dilution threshold below which diluted EPS need not be disclosed. For diluted EPS, earnings are adjusted for the after-tax amount of dividends and interest recognised in the period in respect of the dilutive potential ordinary shares and for any other changes in the income statement or expense that would result from the conversion of the dilutive potential ordinary shares. The conversions deemed to have occurred at the beginning of the period or, if later, the date of the issue of potential dilutive ordinary shares.
39. Hyper-inflationary economy measurement:
40. Deferred Income Tax: Please refer the table below to understand the difference.
Tax rates and tax laws that.
have been enacted or.
Use of substantive enacted.
rates not permitted. Imposto.
rate and tax laws must.
have been enacted.
Recognition of deferred.
Deferred tax asset must be.
recognised if it is probable.
that sufficient taxable profit.
will be available against.
which the temporary.
difference can be utilized.
A different approach is.
usava. Deferred tax asset.
recognised in full but is.
then reduced by a valuation.
allowance if it is more likely.
than not that some portion.
or all, of the deferred tax.
asset will not be realized.
Deferred tax assets and.
liabilities must only be.
classified as non-current.
Deferred tax assets and.
liabilities must either be.
classified as current or non-current.
classification of the related.
non-tax asset or liability for.
40. Provision & Contingencies: For India GAAP, it is a potential obligation whose outcome will be confirmed only on the occurrence or non-occurrence of uncertain future events outside the entity’s control. A present obligation that is not recognised because it is not probable that there will be an outflow of economic benefits or, the amount of the outflow cannot be reliably measured. A contingent liability is disclosed unless the probability of outflows is remote. For US GAAP, the treatment is similar to Indian GAAP, requiring an accrual for a loss contingency if it is probable (defined as likely) that there is a present obligation resulting from a past event and an outflow of resources is probable.
41. Contingent Asset: Under Indian GAAP, Contingent gains are not recognised in financial statements since their recognition may result in the recognition of revenue which may never be realised. However, when the realisation of a gain is virtually certain, then such gain is not a contingency and accounting for the gain is appropriate. However, under US GAAP, Is a possible asset that arises from past events, and only the occurrence or non-occurrence of one or more uncertain future events, not wholly within the entity’s control. When the realisation of the associated benefit, such as an insurance recovery, is virtually certain, the item is recognised as an asset.
42. Control vs. risks and rewards: Under Indian GAAP, no such issue is specifically addressd, whereas as per US GAAP, financial asset (or a portion thereof) must be removed from the balance sheet when: the entity realises the rights to benefits specified in the contract; the rights expire; or the entity surrenders or otherwise loses control of the contractual rights that comprise the financial asset. The following factors are evidence of surrender of control:
& middot; the transferee has the right, free from any constraints, to pledge or exchange the assets; e.
& middot; the transferor does not maintain effective control over the assets transferred, i. e. there are no repurchase clauses (unless the asset is readily obtainable in the market or the re-acquisition price is fair value at the time of reacquisition).
However, for non-traded assets there is a further test that some substantive risk has been transferred.
If the asset is derecognised on sale to a Special Purpose Entity (SPE), there may nevertheless be a requirement to consolidate that SPE.
On derecognition, the difference between the amount received and the carrying amount of the asset is recognised in the income statement.
Any fair value adjustments on the assets formerly reported in equity are recycled to the income statement. Any new assets or liabilities arising from the transaction are recognised at fair value.
43. Inventories: Under Indian GAAP, Carried at the lower of cost or net realisable value (being sale proceeds less all further costs to bring the inventories to completion). Reversal is required for a subsequent increase in value of inventory previously written down. Broadly consistent with India GAAP, the US GAAP in that the lower of cost and market value is used to value inventories. Market value is defined as being current replacement cost subject to an upper limit of net realisable value and a lower limit of net realisable value less a normal profit margin. Reversal of a write down is prohibited. Kindly note that under Indian GAAP, LIFO method is not allowed.
In case you have any further clarification, feel free to contact me at taxbymanish@yahoo or else you can view more articles & news related to Indian tax & finance at taxbymanish. blogspot. in/.
Leitura recomendada.
Manish Kumar Agarwal.
Artigos relacionados.
Other Latest Articles.
Subscribe Articles.
Enter your email address to subscribe Articles on email.

Accounting for stock options issued to non-employees


SUITS THE C-SUITE By Ruben R. Rubio.
Business World (11/27/2009)
Taxation of employee stock options is an area that still lacks clarity.
Incentive schemes and share-based payments are becoming prevalent in the corporate world, as publicly listed companies move to broaden their ownership base, encouraging their employees to directly participate in company affairs.
Most common of these are the stock option (SO) plans, restricted stock unit (RSU) plans, employee stock purchase plans (ESPP), and long-term investment plans (LTIPs). These plans start on a grant date.
SO plans give the right to purchase a certain number of company shares. The purchase price (also known as grant or exercise price) is determined on the grant date, which is when an employee becomes a participant to the plan.
There is also a so-called vesting period — a period of time that must pass before the participants can purchase the shares. During this period, the share value is expected to appreciate, so that by the time the participant purchases the shares, the grant price could be lower than the shares’ prevailing fair market value (FMV). The purchase of the shares is also known as “exercise.”
ESPPs allow participants to set aside a portion of their salary to purchase shares at a discount, after the lapse of the vesting period. These salary deductions are placed in a trust account which may or may not earn interest. Upon vesting, the participant is allowed to use, either fully or partially, the accumulated savings to purchase shares.
RSU plans grant participants ownership of a certain number of stocks without the participant having to pay anything for it. There is also a vesting period, during which the participant is not yet considered as the owner of the shares, or his or her rights as an owner are restricted, including the right to dispose of the shares, receive dividends and/or vote as a shareholder. Upon vesting, these restrictions are lifted, and the shares are delivered to the participants.
The LTIPs generally grant interest-free loans that enable participants to buy stocks. The loans are payable within a certain period of time, using the declared dividends. The participant uses the proceeds from the sale of stocks to settle the loan, or pays through cash. Some plans allow the surrender of shares to settle the obligation in full, regardless of the prevailing FMV at the time of the loan settlement.
Generally, the right to avail of the benefits of the plan depends on the existence of an employee-employer relationship between the participant and the company during the vesting period. If employment during the vesting period ceases, the right to own the shares will depend on the reason for termination of employment.
Thus, if the employment ceases for reasons beyond the employee’s control (such as death, retirement or disability), the company can grant him or her, or his or her heirs, the right to exercise, receive the delivered shares, or purchase the shares pursuant to the plan.
In case an employee left under bad circumstances (such as termination for valid causes), the company can revoke the privileges.
For LTIPs, the cessation of the employer-employee relationship between the participant and the company can render the obligation due and demandable, or cause the surrender of the shares to the company.
These schemes have some other peculiarities that set them apart from regular company benefits.
For one, its recipients could be all of the employees or a certain group of employees only. If granted to a particular class, these could be enjoyed by everyone in that class, such as all those occupying managerial levels; or by some selected people only, such as those holding key positions in the management, or only those who belong to certain level of income.
The purpose for their grant is worth noting. While some plans are meant to compensate the participants for their services to the company, others are designed as perks for certain individuals.
Given the increasing practice of companies to grant share schemes, the Bureau of Internal Revenue (BIR) had occasion to rule on the taxation of the income derived from these plans, and the rulings vary.
Historically, the BIR has treated share-based payments as compensation income. In recent years, it has ruled that stock options granted only to selected top level executives are fringe benefit. It has made a similar pronouncement on RSUs. While the rulings are specific to stock options and RSUs, the BIR is expected to apply them to other share schemes.
The rulings, however, show a notable distinction in the facts. When the income is treated as compensation, the plan appears to be issued to all employees. When declared as fringe benefit, the recipients are selected key personnel only.
While this may be the case, we believe that the BIR could also consider the nature of the payment. Thus, when the participation in the plan is performance-based, it may treat the income as compensation, though received by a select group of individuals only, since it is more of a payment for services rendered. If given as a perk to the participant, then it may rightfully be treated as fringe benefit.
We have plans that are granted to non-employees, such as consultants and members of the board of directors. As employer-employee relationship does not exist in this situation, the income is neither compensation nor fringe benefit, but a business income which the recipient must declare for income tax purposes.
One must look carefully at the classification of income — whether this is compensation or fringe benefit — to determine certain obligations. If the income is treated as compensation, it is the participant that has the obligation to report it, and pay the tax. If it is otherwise a fringe benefit, the company must report the income and pay the tax.
These are just the most immediate concerns, and there are others such as the company’s withholding obligation, liability for social security contribution, and deductibility of expenses.
Moreover, there are issues around the taxation of dividends declared during the vesting period of RSUs, the interest-free loans under the LTIP, gains from the sale of the shares, and the surrender of the shares in satisfaction of the loans. These matters should also be given attention and studied further from the standpoint of income taxation.
(Ruben R. Rubio is a Tax partner of SGV & Co.)
This article was originally published in the BusinessWorld newspaper. It is for general information only and is not a substitute for professional advice where the facts and circumstances warrant. The views and opinion expressed above are those of the author and do not necessarily represent the views of SGV & Co.
ARTIGOS RELACIONADOS.
Mundo dos negócios.
Tente a coluna C-Suite.
Advisory Senior Associate Mc Lein Bagunu recently …
As part of capacity-building initiatives for rural…
SGV’s Financial Services Office recently hosted a …
SGV recently held a FunGolf Tournament at the Ranc…
(SGV) recently conducted a roundtable discussion o…
FSO Advisory Partner Ian Lauron was a guest speake…
TAS Senior Director Smith Lim and TAS Director Jan…
MG 7 Leader and Business Services Head Jimmy del R…
Moments and Milestones.
Makati City, 15 de setembro de 2015. EY, um dos grandes e infernos;
A SGV mantém sua liderança entre os auditores no conde & hellip;
Como parte de nossos esforços para fornecer alívio e ajuda, t & hellip;
Nosso Risco e Garantia de Tecnologia da Informação (ITR & hellip;
Correu como uma instituição educacional, a SGV defende i & hellip;
Não só Maricris See e Emmanuel Ang da ACE & hellip;
Oito dos melhores cantores da SGV foram superados com sucesso e hellip;
SGV senior adviser Amb. Delia Albert (DDA) foi sel & hellip;

1099forms.
1099 filing information.
Tagged with form W2G.
Form 1099 Misc complete guide – 1099 misc forms, form 1099 misc filing requirements, 1099 misc form due dates and penalties.
Now and then, we see someone asking a query on yahoo answers, ask and other websites about 1099 misc form. When a person received 1099 misc form, they are surprised and immediately post ‘Why did I receive a 1099 misc form’? Not only that but the search engines and filled with questions regarding 1099 misc forms, 1099 filing requirements, best way to file a 1099 misc form, due dates and penalties for 1099 filing and more. The list of questions is endless.
So here I am today, ready to answer all your doubts and questions about 1099 misc forms.
1099 misc form is used to report certain types of payments made in the course of a trade or business. If you’re a small business owner who has hired the services of an independent contractor or freelancer, you may need to file and submit the 1099 misc form to both the Internal Revenue Service and the person or business that you paid. Normally, a 1099 misc form has to be reported if at least $600 has been paid to the recipient.
Personal payments are not reportable. You are engaged in a trade or business if you operate for gain or profit. However, nonprofit organizations are considered to be engaged in a trade or business and are subject to these reporting requirements. Other organizations subject to these reporting requirements include trusts of qualified pension or profit-sharing plans of employers, certain organizations exempt from tax under section 501(c) or (d), farmers’ cooperatives that are exempt from tax under section 521, and widely held fixed investment trusts. Payments by federal, state, or local government agencies are also reportable.
IS FORM 1099 MISC VALID FOR EMPLOYEES OF A FIRM?
No, if you are employed by a firm or a registered corporation, then you are not suppose to file form 1099 misc. If you are providing services to a company as an employee and receive 1099 misc form, then it is a mistake on the part of your employer and you must correct it. As an employer, you are supposed to receive form W2 for your income tax purpose.
Because you are an independent business person, working for yourself and are not registered as a corporation, partnership or multi-owner limited liability company and you were professionally hired by a company on a contract basis; you are legible to receive form 1099 misc by January 31 st 2012. You would need that 1099 misc form to report your income to the IRS for your tax filing purposes.
Now when you get a 1099 misc form, take a look atBox7, “Nonemployee compensation.” This is where your annual income from the company that hired you will be reported. And this is the income that you must be sure to include on your Schedule C, because not only did the company send you a 1099 misc form but also filed it with IRS. Hence, the 1099-MISC serves the same function for the self-employed as a W-2 does for the employee. It tells you and the IRS how much income you made from one company.
WHAT DO I DO IF THE AMOUNT ON THE 1099 MISC FORM IS INCORRECT?
In such case, you should contact the business who issued the 1099 to resolve the discrepancy. If they made a mistake, they must issue a corrected 1099 to both you and the IRS. To be safe, you should wait until you receive the corrected 1099 before filing your tax return. You need to be sure that the 1099 income amount agrees with your Schedule C income amount. If there is a difference between the total income on your 1099 misc form and the amount of income on your Schedule C, the IRS will eventually catch it and send you a letter demanding an explanation.
I FILED MY TAX RETURN BUT AM YET TO RECEIVE MY 1099 MISC FORM?
There is no problem if you filed your tax return and received 1099 misc form after that as long as you reported your income on schedule C. But in, case you did not report your 1099 income, make sure you file an amended tax return. This will surely increase the amount of tax due and probably late payment penalties if you fail to pay your tax dues on time.
The amount of the penalty is based on when you file the correct information return. The penalty is:
1) $30 per information return if you correctly file within 30 days (by March 30 if the due date is February 28); maximum penalty $250,000 per year ($75,000 for small businesses, defined below). 2) $60 per information return if you correctly file more than 30 days after the due date but by August 1; maximum penalty $500,000 per year ($200,000 for small businesses). 3) $100 per information return if you file after August 1 or you do not file required information returns; maximum penalty $1,500,000 per year ($500,000 for small businesses).
BY WHEN AM I SUPPOSED TO FILE AND REPORT 1099 MISC WITH THE IRS?
31 st January 2012 – send misc 1099 form to the recipient.
28 th February 2012 – file form 1099 misc with IRS on paper.
2 nd April 2012 – File form 1099 misc with IRS electronically.
I WANT TO EFILE FORM 1099 MISC. HOW DO I SELECT A SERVICE PROVIDER?
There are many service providers wanting to attract customers to file 1099s on their websites but there are certain requisites to look out for when filing form 1099 misc or any other 1099 forms. Below is the list provided:
Efile service provider should be IRS authorized and certified - look for IRS logo on the site They should be safe and secure – look for security certificate on their website offer user friendly navigation process to simplify your 1099 filing Offer reasonable and cost effective pricing. Have customer support service – phone, email, etc.
2011 form 1099-K report credit transaction.
Starting 2012, any income that is received through credit and debit card transactions will have to be reported to the IRS by filing form 1099-K (Merchant Card and Third-Party Network Payments).
Financial institutions and merchant card service providers will have to report the annual gross payments which have been processed either through debit or credit card using form 1099-K to IRS and to the merchants. The 1099-K form format is unlikely to be similar to the 1099 misc form which is used to report miscellaneous incomes earned by non employees/independent contractors/freelancers.
As the new development has already taken off considering that January 2012 has begun, it would be advisable that payment processors and business owners get ready, prepare the information they need and file form 1099-K and send a copy to the IRS and the recipients as early as possible.
Details of Credit Card and Merchant Payment Reporting.
Banks and other payment settlement services will need to report gross annual receipts for each merchant. The income reporting will apply to “any transaction in which a payment card is accepted as payment”. Thus, banks and other financial service providers will be reporting the total, gross amount of credit card and debit card payments for the year for each merchant.
Exception for De Minimis Payments.
a merchant’s total payment transactions for the year does not exceed $20,000, and The total number of transactions does not exceed 200. A withdrawal of funds at an automated teller machine (ATM) via payment card, or a cash advance or loan against the cardholder’s account A check issued in connection with a payment card that is accepted by a merchant or other payee. Any transaction in which a payment card is accepted as payment by a merchant or other payee who is related to the issuer of the payment card.
How to prepare for credit card and third party payment reporting (FORM 1099-K)
Small businesses will want to review their bookkeeping and accounting practices. Once card payment reporting begins, business owners will need to reconcile the information reports submitted by the banks to their own books. Any discrepancies in reporting will need to be addressed so that accurate tax returns can be filed with the IRS.
One bookkeeping issue is clear; the new law requires banks to report gross receipts. However, merchants often have chargeback, issue refunds, or have debit card transactions where the customer receives cash back. Under the proposed regulations, banks and other payment transaction services will be reporting only gross monthly and annual payments. Fees, chargeback, refunds and other items will not be netted against these gross amounts for IRS reporting purposes. Accordingly, businesses should have thorough accounting procedures to keep track of these items separately. In other words, if you are accustomed to recording only a net deposit from a merchant account, it would be advisable to separate those net amounts into gross receipts and the associated fees and refunds. That way your internal financial reports can be more easily reconciled to the new Form 1099-K.
Form 1099-K requires merchants to provide their full information.
Since financial institutions will need to report credit and debit card receipts to the IRS, merchants will need to provide their payment processor with the full legal name of the business, their address, and taxpayer identification number. For most businesses, this will be their Employer Identification Number (EIN). As such, payment processors will likely request businesses to provide them with a Form W-9 to obtain this information.
Possible Backup Withholding Issues.
Merchants who fail to provide their taxpayer identification number could become subject to backup withholding at a rate of 28% on their payments. To prevent backup withholding, merchants should provide their card payment services provider with the name, address, and EIN for the business.
Another concern is that credit card transactions could become subject to backup withholding if a business commits fraud on their tax payments. Under the proposed regulations, the IRS made it clear that backup withholding would occur on gross card payments. This could leave a business in severe financial difficulties. Business owners who are struggling with tax debts should work with their tax professional to develop a repayment strategy that prevents any withholding on their card payments.
Tax form 1099 reporting requirements for year 2011-2012 have been repealed.
Earlier it was said that from 2011 onwards there would be huge changes in the reporting requirements for form 1099. However, fortunately two of those 1099 filing rules which would have created disturbance and chaos among business owners, brokers, agents and other intermediaries have been revoked by the congress.
On a brief background check, a 1099 form is an informational reporting form required to be filed with the IRS by business owners or any individual who hires the services of an independent contractor/freelancer and pays him at least $600 in remuneration for his services. The reason why Congress started informational return reporting was to reduce the tax gap that had risen out of no reporting of income earned by freelancers.
When the new legislation was passes for the new 1099 reporting requirement for year 2012, it was a great deal of concern for the business owners as the new 1099 requirements would have resulted in huge filing and administrative costs. The new 1099 filing regulation would have surely lead to thousands of additional and unnecessary 1099 form filing.
The new 1099 filing rule required that 1099 forms should be issued to all business owners both under service and property for $600 and above. Moreover, even corporations were no longer exempt from filing for 1099. Hence, business had to issue large number of 1099s and they had to obtain a TIN from the vendor in order to avoid the required backup withholding of federal income tax.
Another rule under the new legislation was to include rental property owners, which means that if you are a house owner and you rented your house and paid an individual around $1000 to paint your house, you would then have to issue form 1099. Property owners would have been required to file 1099s as early as 2011 and would have been required to comply with the all the other troublesome 2012 form 1099 changes.
However, businesses need not worry about the new 1099 reporting regulations and the new rules have been repealed by the government. 1099 reporting remains the same as it was earlier. Businesses can continue filing 1099 forms without any hindrance and troubles.
Pointers on current 1099 rules.
Businesses should issue a Form 1099-MISC to appropriate vendors (non-corporate) to whom they paid more than $600 for services during a calendar year. The Form should be provided to the vendor by January 31st and should be mailed to the IRS (along with Form 1096) by February 28 th 2012. If you are electronically filing form 1099, then last date to submit form to IRS is April 2 nd 2012 A non-corporate entity includes individual sole proprietorship, partnership or limited liability company (LLC). Additionally a Form 1099-MISC is required for services paid to attorneys regardless of their entity type. Examples of payments that might require a 1099-MISC would be rents, attorney fees, contract labor, director fees, commissions, royalties (when payments exceed $10) and any compensation not included on W-2.
A business should use form 1099-misc to report any payments they have made in the course of their business. A 1099 misc form is issued by businesses to individuals/ independent contractors to whom they have paid $600 and more. If you are unsure weather you are legible to file form 1099 misc or which 1099 form should you file, then contact an IRS service efile provider such as 1099online or Internal revenue service itself.
2011 NEW COST BASIS COMPLIANCE LEGISLATION FOR FORM 1099-B.
New federal requirements for cost basis tax reporting enacted in October 2008 require intermediaries to submit accurate and timely cost basis information to investors and the IRS. The change is the result of a government effort to end under and over reporting of capital gains and losses, while raising revenue to support The Emergency Economic Stabilization Act.
As a result of the new legislation, financial intermediaries will be required to report cost basis information to investors and the Internal Revenue Service for:
— Equity securities transactions on or after January 1, 2011. — Mutual funds and dividend reinvestment plans on or after January 1, 2012. — Debt securities, options and other specified securities on or after January 1, 2013.
The new regulations present an enormous challenge to brokers, banks, issuers, transfer agents, mutual funds and other intermediaries who must now prepare to provide cost basis information to millions of individual investors as well as the IRS. They must choose whether to build an in-house solution, buy a service from an industry vendor, or partner with a cost basis service provider. Firms need to focus on this now if they are to meet the deadlines set by Congress.
The new compliance requirement.
The Emergency Economic Stabilization Act of 2008, enacted mainly to establish the.
$700 billion bailout package contains new and stringent requirements on financial intermediaries such as issuers, transfer agents, brokers, banks, and mutual funds. In essence, the new legislation is an expansion of longstanding requirements that brokerages.
and mutual fund companies report gross proceeds. It has the practical effect of augmenting standing 1099-B income-reporting forms that brokerages are already required to submit simultaneously to investors and the IRS.
Schedule for implementation.
The legislation establishes three stages of implementation for cost basis reporting:
— All equity stock acquired on or after January 1, 2010. — All mutual funds and dividend reinvestment plans (DRiP) shares acquired on or after January 1, 2012. — Other specified securities types, such as debt issues, options, private placements acquired on or after January 1, 2013.
BROKERS AND BANKS:
Brokers, custodians and banks (herein referred to as brokers) have three years to implement systems upgrades to track and capture the adjusted cost basis information for securities transactions that occur for securities acquired on or after January 1, 2011, for form 1099-B reporting.
The form 1099-B will change to include the new information for adjusted cost basis. Brokers reporting directly to the IRS and the shareholder will need to retool the form printing process. Also, brokers must determine if they will buy, build or partner to handle the complexities of implementing an adjusted cost basis accounting system.
Like issuers, commercial transfer agents will be required to report adjusted cost basis to the shareholder and the IRS through the updated form 1099-B. Transfer agents who are required to track and report adjusted cost basis include:
Transfer agents who administer dividend reinvestment plans, employee stock option plans (ESOP) and other such plans Transfer agents who report gross proceeds of a sale of a security to a shareholder, and, Generally, those transfer agents who now distribute form 1099-B.
For equity issues, transfer agents must begin to report adjusted cost basis on or after.
January 1, 2011. For shares accumulated in dividend reinvestment plans, and possibly other plans such as ESOPs, transfer agents have until January 1, 2012 to begin reporting adjusted cost basis. Transfer agents that administer issuer-sponsored or “bank”-sponsored plans, (reinvestment plans, ESOPs and the like), will be required to report adjusted cost basis on the new 1099-B forms.
The form 1099-B will change to include the new information for adjusted cost basis.
Transfer agents reporting directly to the IRS and the shareholder will need to retool the form printing process.
The legislation obligates “brokers” to report adjusted cost basis to shareholders and the IRS for equity securities that have been acquired on or after January 1, 2011. The term broker is used generically in the legislation and can be misleading. The term refers to all financial intermediaries who report 1099-B financial information to shareholders. These intermediaries will be required to report adjusted cost basis. As the legislation is currently understood, those intermediaries include, but are not limited to, issuers, transfer agents, mutual funds, brokers, banks, and other custodians.
Issuers who will shoulder the additional burden of tracking and reporting adjusted cost.
Issuers acting as their own transfer agent Issuers who administer their own dividend reinvestment plan, employee stock option plans (ESOP) and other such plans Issuers who report gross proceeds of a sale of a security to a shareholder, and Generally, those issuers that now report form 1099-B.
For equity securities, issuers must begin reporting adjusted cost basis on or after January 1, 2011. For shares accumulated in dividend reinvestment plans, and possibly other plans, such as ESOPs, issuers have until January 1, 2012 to beginning reporting adjusted cost basis.
PENALTIES FOR INNACURATE REPORTING.
The penalties can be very high, especially for those intermediaries that report inaccurate cost basis for a high number of investor/shareholder accounts. The penalty is $100 for each incorrect form 1099-B; $50 for the incorrect form sent to the investor/shareholder, and $50 for the incorrect form sent to the IRS. The maximum penalty is $350,000 a year.
2011-2012 brings new form 1099 filing tax laws for Farmers.
A 1099 tax form is an informational reporting form which is required to be filed with the IRS if any payment of $600 and above has been made by businesses or individuals to independent contractors in year 2011. The type of payments that are legible to be filed on form 1099 are: Rent, health care payments, services offered by freelancers, attorneys, royalties, Payments to crew members by owners or operators of fishing boats and etc.
In the case of agricultural sector, a farmer would have to file tax form 1099 for year 2011 if they want to write off the cost of the custom hay baling they had done this year. Services that require a farmer to file a 1099 form include: painting the barn, hoof trimmers or certified crop consultants.
Services that exempt you from filing 1099 forms include hauling freight which means livestock hauling or grain hauling is not required to be reported on 1099 form. Moreover, 1099 filing is not required to be reported for the purchase of equipment parts, seeds or fertilizers. Also a farmer is not supposed to file a 1099 form is he spends less than $600.
It is very necessary that farmers maintain their books on the payments they have made for year 2011-2012 because if they fail they file 1099 forms with the correct information then it can cost them huge penalties and losses.
Failure to file a 1099 form, could cost a farmer fine of $100 per form. If the internal revenue finds out that it was a willful neglect on the part of the farmer to file the 1099 form, then it can result in greater costs for the farmer in the form of $250 per filing. Sadly, small farmers who are unaware of such information fail to file the 1099 forms and thus have to face great adversities.
If business is not incorporated, then a 1099 form is required for all service providers. If the farmers are not incorporated, then they need to ask the business doing the service for their social security number (SSN)
Moreover, if a farm owner acquired above $600 as rent, then it is mandatory to file a 1099 form. Farmers have to talk to their landlords in order to get their 1099 forms.
1099 forms were started by the IRS as a step to fill the tax gap. Most of the income earned by non employees/freelancers was being unreported and hence resulting in huge tax gap for thee government. In order to narrow the gap, Congress came up with the 1099 forms.
For year 2011-2012, a 1099 form has to be sent to the recipient no later than January 30th 2012. There are 3 copies of the 1099 form. One is kept by the payer, one is sent to the recipient and the other copy is filed with internal revenue service. Businesses are supposed to file the 1099 form with the IRS no later than February 28th 2012. However if you efile 1099 form which obviously is a better choice, then the due date would be April 2nd 2012.
Electronically filing a 1099 form is a very easy and effortless method as compared to the paper filing method. Nowadays IRS has made it compulsory for businesses who have to file 250 1099 forms to electronically file them. If you fail to do so, then penalties are imposed on you. Also if you are filing less than 250 1099 forms, still you are encouraged to efile as it is cost effective, quick, and secure and provide IRS confirmation in less time than anticipated.

Think Different.
winners don't do different things they do things differently.
MySQL – The GROUP_CONCAT() function.
GROUP_CONCAT() function is used to concatenate column values into a single string. It is very useful if you would otherwise perform a lookup of many row and then concatenate them on the client end.
For example if you query:
mysql> SELECT Language FROM CountryLanguage WHERE CountryCode = 'THA';
To concatenate the values into a single string, you query:
mysql> SELECT GROUP_CONCAT(Language) As Languages FROM CountryLanguage WHERE CountryCode = 'THA';
Then the output will be:
You can also use some format of GROUP_CONCAT(). Gostar.
SELECT GROUP_CONCAT( Language SEPARATOR ‘-‘ )… It will use ‘-‘ instead of ‘,’ SELECT GROUP_CONCAT( Language ORDER BY Language DESC )… To change the order and shorting output.
One thing to remember: GROUP_CONCAT() ignores NULL values.
Compartilhar isso:
Relacionado
Pós-navegação.
Deixe uma resposta Cancelar resposta.
where messageId = (select max(messageId) from admin_messages)
this query is create error plz. solve this query solution.
It is not possible to update the same table and use that in the from clause in your subquery. It could be rewritten using joins.
possible more than row result in this format example.
Did you ever get a query to accomplish this? I’m looking to do something quite similar and am unsure how to do it.
I think group_concat() has actually different purpose:
por exemplo. To group or show the people who lives in same address, or show the students who have same score.
query : select student, group_concat(score) from student group by student_name;
and if you want to group which has more than one people, the query can be:
select student, group_concat(score) from student group by student_name having count(student_name) > 1;
I need this email for one of my projects.
Happy to share here 🙂
Thanks for the write up, very helpful.
Thanks a ton!! This is exactly what I was looking for!
This was useful, thanks! In addition to the above examples, you can use the DISTINCT keyword to get only unique values within the GROUP_CONCAT. por exemplo. GROUP_CONCAT(DISTINCT Languages)
thanks much this is most enlightening Parveen,
is there a function that does the reverse of group_concat.
ie. from languages: english, french, chinese.
to generate separate rows as follows:
reverse group_concat in order to resolve the following:
table1 project=A lang=chinese, french, english, spanish.
table2 lang texte.
i need to do a join of the 2 tables to obtain only the records of table2 based on the languages in table1 from record project=A which has lang=chinese, french, english.
such that the result would be.
I just used this to create a simple function for looking up users based on profile information in Drupal 6.
I had been really glad to learn your internet site, it features specifically the content I’m planning to locate.
Thanks useful information.
False Hairpiece synthetic-wigs. dolabuy/ Com their wide selection of make Synthetic Flowing hair Hair pieces, Particularly long Imitation Wigs, Reasonably priced Fake Wigs, Fast Fabricated Wigs, Internal Fabricated Hairpiece and.
keren. terima kasih ..
Grete Post very Helpful function.
Thanks, Very easy to understand via example.
After exploring a number of the blog posts on your website, I seriously like your technique of.
writing a blog. I saved it to my bookmark webpage list and will be checking back soon.
Please visit my website too and tell me what you think.
I really desired to discuss this particular post,
Roman Shades “MySQL – The GROUP_CONCAT() function | Think Different” together with my own pals on facebook itself.
Ijust simply planned to disperse ur terrific writing!
Many thanks, Geneva.
Someone necessarily assist to make critically articles I would state.
This is the first time I frequented your website page and to this point?
I amazed with the analysis you made to create this actual.
post incredible. Wonderful job!
I’m very happy to find this page. I need to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely enjoyed every little bit of it and I have you bookmarked to see new things on your site.
Ótimo post. I was checking constantly this weblog and I am impressed!
Very helpful info specially the final phase 🙂 I take care of such information much.
I used to be seeking this certain info for a very long time.
Obrigado e boa sorte.
“MySQL – The GROUP_CONCAT() function | Think Different” was a superb.
blog post, can’t help but wait to read through more of ur posts.
Time to waste numerous time on-line lol. Thanks for your effort, Victorina.
This particular blog, “MySQL – The GROUP_CONCAT() function |
Think Different” was in fact outstanding.
I am printing out a duplicate to demonstrate to my close friends.
Thanks for the post-Reyes.
Excelente postagem. I was checking continuously this weblog and I’m impressed! Very helpful information particularly the ultimate section 🙂 I care for such info much. I used to be looking for this certain information for a very lengthy time. Thank you and best of luck.
How can I add a hyperlink to the comma separated values? Imagine I use as the separator can i use those as individual hyperlinks?
Hi there very nice site!! Man .. Excellent ..
Wonderful .. I’ll bookmark your web site and.
take the feeds also? I’m satisfied to find a lot of useful information here in the post, we’d like develop more strategies.
on this regard, thanks for sharing. . . .
What i don’t understood is in fact how you’re now.
not really a lot more smartly-preferred than you might be now.
You are very intelligent. You realize therefore considerably with regards to.
this subject, produced me in my opinion believe it from numerous varied angles.
Its like women and men don’t seem to be fascinated until it is something to accomplish with Woman gaga!
Your individual stuffs great. Sempre mantê-lo!
I am having problem to search data from two tables where both fields have comma separated values in different order.
For instance, I have two tables:
id gender ethnicity.
1 male asian, american, african.
2 female asian, african, american.
402 any, pecific islander.
Now, I want to fetch data from both the tables on the basis of “ethnicity” field. Condition is, at least one value should match from both the fields. Here after comparing both the tables there may be multiple records we may have but I need one record for same user and same role. If same user will have same role and will have multiple records then we need one of all records.
I did R&D but didn’t find anything for this case. So please help me out for this and give me your best solution for this as soon as possible. I hope I will get a solutions from your side for sure.

Comments